Öykü Kartları Hazırlama Etkinliği

22.04.2024 538

Öykü Kartı Hazırlama Etkinliği

Öğretmen tarafından seçilen bir kitap uygun okuma yöntemi ile okunmalıdır. Çocuklar küçük gruplara ayrılır. Her grubun okunan hikâyeyi tekrar anlatması ve her çocuğun hikâyenin bir kısmının resmini çizmesi istenir. Hazırlanan çizimler olay sırasına göre sıralanır.

Amaç:

  • Çocukların hikayeyi anlamalarını ve hatırlamalarını sağlamak
  • Çocukların hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını geliştirmek
  • Çocukların resim yapma becerilerini geliştirmek

Malzemeler:

  • Hikaye kitabı
  • Resim kâğıdı
  • Boya veya kalemler

Uygulama:

  1. Öğretmen tarafından seçilen bir kitap uygun okuma yöntemi ile okunur.

Öğretmen, hikayeyi çocuklara ilgi çekici bir şekilde okumaya özen göstermelidir. Hikayenin konusuna uygun okuma yöntemi seçilebilir. Örneğin, macera konulu bir hikaye için heyecanlı bir okuma yöntemi seçilebilir.

  1. Çocuklar küçük gruplara ayrılır.

Her grupta 4-5 çocuk olabilir. Gruplar, aynı yaş grubundan çocuklardan oluşmalıdır.

  1. Her grubun okunan hikayeyi tekrar anlatması istenir.

Bu aşamada, öğretmen çocuklara hikayeyi tekrar anlatmaları için yardımcı olabilir. Çocuklara, hikayenin olaylarını ve karakterlerini hatırlamalarına yardımcı olacak sorular sorabilir.

  1. Her çocuğun hikayenin bir kısmının resmini çizmesi istenir.

Çocuklara, hikayenin olaylarından birini veya bir karakterini çizmeleri söylenebilir. Çocuklar, hikayenin akışını bozmayacak şekilde resimler çizmelidir.

  1. Hazırlanan çizimler olay sırasına göre sıralanır.

Çocuklar, çizimlerini olay sırasına göre sıralayarak hikayeyi anlatan bir pano oluşturabilirler.

Uygulama Önerileri:

  • Hikaye, çocukların ilgisini çekecek ve hayal güçlerini harekete geçirecek bir hikaye olmalıdır. Hikayenin yaş grubuna uygun olması da önemlidir.
  • Çocuklara, hikayenin olaylarını ve karakterlerini anlamalarına yardımcı olacak sorular sorulabilir.
  • Çocuklara, hikayenin akışını bozmayacak şekilde resimler çizmeleri söylenmelidir.
  • Hazırlanan çizimler, hikayeyi anlatan bir pano oluşturmak için kullanılabilir.

Örnek Hikaye Kartı:

Hikayesi:

Bir zamanlar ormanda yaşayan bir tilki varmış. Tilki, çok kurnaz ve akıllı bir hayvanmış. Bir gün tilki, ormanda dolaşırken bir tavşan görmüş. Tavşan, çok güzel ve lezzetliymiş. Tilki, tavşanı yakalamak için bir plan yapmaya başlamış.

Çizimleri:

_ALI5513

Ormanda tilki

Bu şekilde hazırlanan hikaye kartları, çocukların hikayeyi daha iyi anlamalarına ve hatırlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, çocukların hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeye de katkı sağlar.

Daha detaylı açıklama:

  • Öğretmen, hikayeyi çocuklara ilgi çekici bir şekilde okumaya özen göstermelidir. Hikayenin konusuna uygun okuma yöntemi seçilebilir. Örneğin, macera konulu bir hikaye için heyecanlı bir okuma yöntemi seçilebilir.

Örneğin, öğretmen hikayeyi çocuklara sesli olarak okuyabilir. Hikayenin heyecanlı yerlerinde ses tonunu yükseltebilir veya yavaşlatabilir. Hikayenin karakterlerinin seslerini taklit edebilir.

  • Çocuklara, hikayenin olaylarını ve karakterlerini anlamalarına yardımcı olacak sorular sorulabilir.

Örneğin, öğretmen şu soruları sorabilir:

  • Hikayenin adı nedir?

  • Hikaye nerede geçiyor?

  • Hikayenin kahramanları kimler?

  • Hikayenin konusu nedir?

  • Çocuklara, hikayenin akışını bozmayacak şekilde resimler çizmeleri söylenmelidir.

Örneğin, öğretmen şu soruları sorabilir:

  • Hikayenin en heyecanlı yeri hangisiydi?

  • Hikayenin en komik yeri hangisiydi?

  • Hikayenin en üzücü yeri hangisiydi?

  • Hazırlanan çizimler, hikayeyi anlatan bir pano oluşturmak için kullanılabilir.

Öğretmen, çocukların hazırladığı çizimleri büyük bir kağıda yapıştırarak hikayeyi anlatan bir pano oluşturabilir. Pano, sınıfta sergilenerek diğer çocuklarla da paylaşılabilir.

Uygulama Önerileri:

  • Çocuklara, hikayenin olaylarını ve karakterlerini anlamalarına yardımcı olacak sorular sorulabilir. Örneğin, “Hikayenin kahramanı kimdi?”, “Hikayenin geçtiği yer neresiydi?”, “Hikayenin sonunda ne oldu?” gibi sorular sorulabilir.
  • Çocuklara, hikayenin akışını bozmayacak şekilde resimler çizmeleri söylenmelidir. Örneğin, hikayede bir karakterin uçtuğunu anlatan bir resim çizmek, hikayenin akışını bozabilir.
  • Hazırlanan çizimler, hikayeyi anlatan bir pano oluşturmak için kullanılabilir. Bu, çocukların hikayeyi daha iyi hatırlamalarına yardımcı olur.

Örnek Hikaye Kartı:

Hikayesi:

Bir zamanlar ormanda yaşayan bir tilki varmış. Tilki, çok kurnaz ve akıllı bir hayvanmış. Bir gün tilki, ormanda dolaşırken bir tavşan görmüş. Tavşan, çok güzel ve lezzetliymiş. Tilki, tavşanı yakalamak için bir plan yapmaya başlamış.

Çizimleri:

tilki ile tavsan

Tilki tavşanı yakalamaya çalışıyor.  

Bu şekilde hazırlanan hikaye kartları, çocukların hikayeyi daha iyi anlamalarına ve hatırlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, çocukların hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeye de katkı sağlar.

Uygulama Örneği:

Öğretmen, çocuklara “Bir Fil Masalı” adlı hikayeyi okur. Hikayenin sonunda, filin ne yapacağı konusunda çocuklara sorular sorar. Çocuklar, filin bir ev inşa edeceğini, bir göle gideceğini, bir arkadaşıyla oynayacağını vb. gibi farklı cevaplar verebilirler.

Ardından çocuklar küçük gruplara ayrılır. Her grup, hikayenin akışını bozmayacak şekilde bir resim çizer. Örneğin, filin bir ev inşa ettiği bir resim, hikayenin akışını bozmaz.

Çocuklar resimlerini tamamladıktan sonra, resimler olay sırasına göre sıralanır. Bu, çocukların hikayenin olay örgüsünü daha iyi anlamalarına yardımcı olur.

Çocuklar resimleri kullanarak hikayeyi tekrar anlatırlar. Bu, çocukların hikayeyi daha iyi hatırlamalarına yardımcı olur.

Mesut Hayat 

22-04-2024

Kaynak: www.mesuthayat.com