Öğretmen tarafından seçilen bir kitap uygun okuma yöntemi ile okunmalıdır. Çocuklar küçük gruplara ayrılır. Her grubun okunan hikâyeyi tekrar anlatması ve her çocuğun hikâyenin bir kısmının resmini çizmesi istenir. Hazırlanan çizimler olay sırasına göre sıralanır.
Amaç:
Malzemeler:
Uygulama:
Öğretmen, hikayeyi çocuklara ilgi çekici bir şekilde okumaya özen göstermelidir. Hikayenin konusuna uygun okuma yöntemi seçilebilir. Örneğin, macera konulu bir hikaye için heyecanlı bir okuma yöntemi seçilebilir.
Her grupta 4-5 çocuk olabilir. Gruplar, aynı yaş grubundan çocuklardan oluşmalıdır.
Bu aşamada, öğretmen çocuklara hikayeyi tekrar anlatmaları için yardımcı olabilir. Çocuklara, hikayenin olaylarını ve karakterlerini hatırlamalarına yardımcı olacak sorular sorabilir.
Çocuklara, hikayenin olaylarından birini veya bir karakterini çizmeleri söylenebilir. Çocuklar, hikayenin akışını bozmayacak şekilde resimler çizmelidir.
Çocuklar, çizimlerini olay sırasına göre sıralayarak hikayeyi anlatan bir pano oluşturabilirler.
Uygulama Önerileri:
Örnek Hikaye Kartı:
Hikayesi:
Bir zamanlar ormanda yaşayan bir tilki varmış. Tilki, çok kurnaz ve akıllı bir hayvanmış. Bir gün tilki, ormanda dolaşırken bir tavşan görmüş. Tavşan, çok güzel ve lezzetliymiş. Tilki, tavşanı yakalamak için bir plan yapmaya başlamış.
Çizimleri:
Ormanda tilki
Bu şekilde hazırlanan hikaye kartları, çocukların hikayeyi daha iyi anlamalarına ve hatırlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, çocukların hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeye de katkı sağlar.
Daha detaylı açıklama:
Örneğin, öğretmen hikayeyi çocuklara sesli olarak okuyabilir. Hikayenin heyecanlı yerlerinde ses tonunu yükseltebilir veya yavaşlatabilir. Hikayenin karakterlerinin seslerini taklit edebilir.
Örneğin, öğretmen şu soruları sorabilir:
Hikayenin adı nedir?
Hikaye nerede geçiyor?
Hikayenin kahramanları kimler?
Hikayenin konusu nedir?
Çocuklara, hikayenin akışını bozmayacak şekilde resimler çizmeleri söylenmelidir.
Örneğin, öğretmen şu soruları sorabilir:
Hikayenin en heyecanlı yeri hangisiydi?
Hikayenin en komik yeri hangisiydi?
Hikayenin en üzücü yeri hangisiydi?
Hazırlanan çizimler, hikayeyi anlatan bir pano oluşturmak için kullanılabilir.
Öğretmen, çocukların hazırladığı çizimleri büyük bir kağıda yapıştırarak hikayeyi anlatan bir pano oluşturabilir. Pano, sınıfta sergilenerek diğer çocuklarla da paylaşılabilir.
Uygulama Önerileri:
Örnek Hikaye Kartı:
Hikayesi:
Bir zamanlar ormanda yaşayan bir tilki varmış. Tilki, çok kurnaz ve akıllı bir hayvanmış. Bir gün tilki, ormanda dolaşırken bir tavşan görmüş. Tavşan, çok güzel ve lezzetliymiş. Tilki, tavşanı yakalamak için bir plan yapmaya başlamış.
Çizimleri:
Tilki tavşanı yakalamaya çalışıyor.
Bu şekilde hazırlanan hikaye kartları, çocukların hikayeyi daha iyi anlamalarına ve hatırlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, çocukların hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını geliştirmeye de katkı sağlar.
Uygulama Örneği:
Öğretmen, çocuklara “Bir Fil Masalı” adlı hikayeyi okur. Hikayenin sonunda, filin ne yapacağı konusunda çocuklara sorular sorar. Çocuklar, filin bir ev inşa edeceğini, bir göle gideceğini, bir arkadaşıyla oynayacağını vb. gibi farklı cevaplar verebilirler.
Ardından çocuklar küçük gruplara ayrılır. Her grup, hikayenin akışını bozmayacak şekilde bir resim çizer. Örneğin, filin bir ev inşa ettiği bir resim, hikayenin akışını bozmaz.
Çocuklar resimlerini tamamladıktan sonra, resimler olay sırasına göre sıralanır. Bu, çocukların hikayenin olay örgüsünü daha iyi anlamalarına yardımcı olur.
Çocuklar resimleri kullanarak hikayeyi tekrar anlatırlar. Bu, çocukların hikayeyi daha iyi hatırlamalarına yardımcı olur.
Mesut Hayat
Kaynak: www.mesuthayat.com