Drama ile Atasözü/Deyim Anlatma

03.03.2024 30

Drama ile Atasözü/Deyim Anlatma Etkinliği

Drama ile Atasözü/Deyim Anlatma Etkinliği, atasözleri ve deyimlerin daha etkili bir şekilde anlatılması ve anlaşılması amacıyla kullanılan bir etkinliktir. Bu etkinlikte, atasözleri ve deyimler, drama teknikleri kullanılarak canlandırılır. Bu sayede, atasözleri ve deyimlerin anlamları daha somut bir şekilde ifade edilir ve öğrenciler tarafından daha kolay anlaşılır.

Etkinliğin Amaçları

  • Öğrencilerin atasözleri ve deyimlerin anlamlarını daha iyi anlamalarını sağlamak
  • Öğrencilerin atasözleri ve deyimlerin günlük yaşamdaki önemini kavramalarını sağlamak
  • Öğrencilerin drama tekniklerini kullanarak kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmelerini sağlamak

Etkinliğin Aşamaları

  • Etkinliğe başlamadan önce, öğretmen öğrencilere atasözleri ve deyimlerin anlamlarını açıklar.
  • Öğrencilere, canlandıracakları atasözü veya deyimin konusu ile ilgili bir senaryo hazırlamaları söylenir.
  • Öğrenciler, hazırladıkları senaryoyu prova eder.
  • Öğrenciler, hazırladıkları senaryoları sınıf arkadaşlarına veya öğretmenlerine sunar.

Etkinliğin Önerileri

  • Etkinlik, sınıftaki tüm öğrencilerin katılımını sağlayacak şekilde planlanmalıdır.
  • Öğrencilerin, canlandıracakları atasözü veya deyimin konusunu ve anlamını iyi kavramaları önemlidir.
  • Öğrencilerin, canlandırmalarda özgün ve yaratıcı olmaları teşvik edilmelidir.

Etkinliğin Faydaları

  • Drama ile Atasözü/Deyim Anlatma Etkinliği, atasözleri ve deyimlerin daha etkili bir şekilde anlatılmasını ve anlaşılmasını sağlar.
  • Bu etkinlik, öğrencilerin atasözleri ve deyimlerin anlamlarını daha iyi anlamalarına ve günlük yaşamdaki önemini kavramalarına yardımcı olur.
  • Ayrıca, bu etkinlik öğrencilerin drama tekniklerini kullanarak kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmelerine de katkıda bulunur.

Drama ile atasözü/deyim anlatma etkinliği genellikle şu adımlarla gerçekleştirilir:

  1. Atasözü/deyim seçimi: Öğretmen ya da öğrenciler belirli bir atasözü veya deyim seçer.
  2. Anlamın anlaşılması: Seçilen atasözü/deyimin anlamı sınıfta ya da gruplar halinde tartışılır. Öğrenciler atasözü/deyimin ne anlama geldiğini anlamaya çalışırlar.
  3. Canlandırma hazırlığı: Öğrenciler, seçtikleri atasözü/deyime uygun bir kısa drama ya da canlandırma hazırlarlar. Bu sırada karakterlerin, olayın ve diyalogların atasözü/deyimin anlamını yansıtmasına dikkat ederler.
  4. Sunum: Öğrenciler hazırladıkları drama ya da canlandırmayı sınıf önünde ya da belirlenen bir platformda sunarlar. Sunum sırasında atasözü/deyimin anlamını vurgularlar.

Etkinlik için Örnekler

Atasözü: “Acele işe şeytan karışır.”

Canlandırma:

    • Bir grup öğrenci, bir iş yerinde çalışıyor.
    • İşçiler, bir işi yetiştirmek için acele ediyorlar.
    • Acele ederken, bir işçinin eli makineye giriyor ve yaralanıyor.
    • Bu olay, atasözünün anlamını somut bir şekilde ifade ediyor.

Deyim: “Elini attığı her işte başarılı olur.”

Canlandırma:

    • Bir öğrenci, farklı alanlarda başarılı oluyor.
    • Örneğin, okulda başarılı oluyor, sporda başarılı oluyor, müzikte başarılı oluyor.
    • Bu durum, deyimin anlamını somut bir şekilde ifade ediyor.

Etkinlik, farklı yaş gruplarındaki öğrenciler için uygulanabilir.

Atasözleri ve Deyimler için Drama Senaryoları

xxxxxxxxxxxxxx

Bir elin nesi var, iki elin sesi var.

Senaryo:

  • Bir grup öğrenci, bir ormanda yürüyüş yapmaktadır.

  • Bir öğrenci, bir ağacın dalına takılan bir elma görür.

  • Öğrenci, elmayı tek başına yiyemeyeceğini fark eder.

  • Diğer öğrencilere seslenir ve elmayı birlikte yemeyi teklif eder.

  • Öğrenciler, birlikte elmayı yerler.

xxxxxxxxxxxxxx

Armut piş ağzıma düş.

Senaryo:

  • Bir grup öğrenci, bir markette alışveriş yapmaktadır.

  • Bir öğrenci, bir kase armut görür ve çok beğenir.

  • Armutları almak için kasanın önüne gider.

  • Kasadaki görevli, armutların çok pahalı olduğunu söyler.

  • Öğrenci, armutları alamamanın üzüntüsünü yaşar.

  • O sırada, bir başka öğrenci, armutlardan bir tanesini çalarak öğrenciye verir.

  • Öğrenci, armuttan bir ısırık alır ve çok lezzetli olduğunu fark eder.

xxxxxxxxxxxxxx

Acele işe şeytan karışır.

Senaryo:

  • Bir grup öğrenci, bir ödev için bir proje hazırlamaktadır.
  • Öğrenciler, projeyi son güne bırakmak istemezler.
  • Ancak, projeyi hazırlamak için yeterli zamanları yoktur.
  • Öğrenciler, projeyi aceleyle hazırlamaya başlarlar.
  • Projeyi hazırlarken bir hata yaparlar.
  • Öğrenciler, hatalarını düzeltmek için çok uğraşırlar.

03-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-202403-03-2024

Kaynak: www.mesuthayat.com